Pre podanie žiadosti cez ÚPVS je potrebné dodržať nasledovný postup

Podmienky na podanie Všeobecnej agendy

Každému orgánu verejnej moci (OVM), ktorý má zriadenú elektronickú schránku na ÚPVS, je možné podať podanie s názvom Všeobecná agenda.

Ide o službu, prostredníctvom ktorej môžete na vybraný OVM poslať napr. žiadosť, sťažnosť, námet alebo podnet.

  • Ak máte elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie, môžete od orgánov verejnej moci prijímať aj elektronicky doručované rozhodnutia.
  • Ak nemáte elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie, môžete Všeobecnú agendu OVM zaslať tiež.

V tomto prípade vám do elektronickej schránky bude zaslaná len doručenka, ktorá je potvrdením prijatia vášho podania a OVM bude musieť dokončiť spracovanie podania a odpoveď naň listinnou formou.

Na podanie „Všeobecnej agendy“ je potrebné, aby ste:

  • vlastnili občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID kartu),
  • mali aktivovaný bezpečnostný osobný kód (BOK),
  • mali nainštalovanú aplikáciu na prihlásenie (eID klient),
  • mali čítačku čipových kariet a k nej nainštalovaný ovládač,
  • mali na eID karte nahratý kvalifikovaný certifikát a nainštalovanú aplikáciu na vytváranie kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP), v prípade, že potrebujete podanie (prípadne prílohy) podpísať.

Postup pri službe Všeobecná agenda na ÚPVS:

  • Krok 1 - Na titulnej stránke portálu https://www.slovensko.sk/sk/titulna-stranka kliknite na „Všeobecná agenda“
  • Krok 2 - Budete presmerovaní na službu „Všeobecná agenda“, kde si vyberiete inštitúciu – Úrad verejného zdravotníctva SR. Po vybratí poskytovateľa služby stlačte tlačidlo „Prejsť na službu“
  • Krok 3 - Vložte občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID kartu) do čítačky čipových kariet. Systém vás automaticky vyzve na zadanie 6-miestneho bezpečnostného osobného kódu (BOK). Po zadaní BOK kódu prejdite na „Ďalej“
  • Krok 4 - V prípade, že vystupujete iba ako jeden subjekt, po prihlásení budete presmerovaný priamo na úvodnú stránku portálu. V prípade, že ste napr. fyzická osoba a zároveň podnikateľ, zobrazí sa vám možnosť výberu subjektu na prihlásenie. Výber potvrdíte tlačidlom „Prihlásiť sa“
  • Krok 5 - Zobrazí sa nástroj (formulár) na vytvorenie správy. Počas vypĺňania správy vám bude zobrazovaná informácia o jej priebežnom ukladaní (ukladanie prebieha vždy až po uplynutí 2 minút).
    V časti „Údaje o správe“ sa automaticky vyplní vybraný adresát. Ďalej máte možnosť uviesť nepovinné údaje označujúce správu: „Predmet“ (prednastavené je všeobecná agenda, ale môžete uviesť vlastné, napr. žiadosť ), „Značka prijímateľa“ a „Značka odosielateľa“  ( nie je potrebné vypĺňať).
  • Krok 6 - V časti „Elektronický dokument“ vyplňte povinné polia „Predmet“ a „Text“. Elektronický dokument si môžete skontrolovať a taktiež cez ponuku „...“ stiahnuť ako PDF, stiahnuť ako vyplnený XML formulár alebo nahrať vyplnený XML formulár.
  • Krok 7 - Podanie je potrebné podpísať kvalifikovaným elektronickým podpisom. Prejdite na tlačidlo „Podpísať“ nachádzajúce sa pod poľom „Text“. Zobrazí sa okno s údajmi podania a s informáciou, že dokument nie je podpísaný. Prejdite na „Podpísať“
    Vyberte certifikát, ktorý chcete použiť na podpísanie podania a potvrďte ho stlačením tlačidla „OK“
    Zadajte 6-miestny ZEP PIN, ktorý ste si určili na oddelení dokladov pri žiadosti o kvalifikovaný certifikát.
    Vaše podanie bude následne podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom. Informácia o tom, že „Dokument bol podpísaný“, sa vám ukáže v zobrazovanom okne vľavo hore. Potvrdenie vykonáte stlačením tlačidla „OK“
    Následne sa vám zobrazí okno s informáciou o úspešnosti podpísania podania. Kliknite na tlačidlo „Zatvoriť“.
  • Krok 8 - Vyplnený formulár žiadosti, ktorý stiahnete na webovej stránke ÚVZ SR je potrebné priložiť do prílohy. Zvoľte „Pridať prílohu“ a vyberte súbor z vášho počítača. Dokument sa načíta a pridá.
  • Krok 9 - Formulár žiadosti v prílohe je potrebné podpísať kvalifikovaným elektronickým podpisom. Kliknite na tlačidlo „Podpísať“ nachádzajúce sa pri konkrétnej prílohe a postupujte rovnako ako pri podpísaní podania (Krok 7 a nasledujúce).
    Ak ste podanie Všeobecnej agendy vyplnili a vložili k nemu všetky potrebné prílohy, stlačte tlačidlo „Odoslať“. Podanie môžete prípadne uložiť do rozpracovaných správ a vrátiť sa k nemu neskôr alebo ho definitívne zahodiť.
  • Krok 10 - Po odoslaní podania vám do elektronickej schránky príde „Potvrdenie o odoslaní elektronického podania“, ktoré preukazuje presný moment odoslania podania. Odosielateľom tejto informácie je Ústredný portál verejnej správy, uvedený tiež v časti odosielateľ. Informácia obsahuje údaje o odosielateľovi a prijímateľovi podania, časový údaj o prijatí a údaje o podaní, akými sú identifikátor, typ a predmet správy.
  • Krok 11 - Potvrdenie o tom, že vaše podanie bolo doručené orgánu verejnej moci, ktorému ste podanie Všeobecnej agendy adresovali, vám príde do elektronickej schránky v podobe doručenky.