Deti a mládež
ÚVZ SR: Skorý nástup teplých dní netreba podceniť PDF Tlačiť E-mail

obrazok_dieta_slnkoPomerne skorý nástup teplého slnečného počasia nesie so sebou riziká najmä pre deti. Dlhší pobyt na priamom slnečnom žiarení im môže uškodiť, hoci ešte nejde o typicky letné horúčavy. Preto je potrebné myslieť na viacero preventívnych opatrení.


Na čo by sme mali myslieť pri pobyte detí na slnku:


Rodičia by mali dbať na to, aby deti počas teplých slnečných dní nosili pokrývku hlavy, kvalitné slnečné okuliare a používali krémy proti UV žiareniu s vysokým ochranným faktorom. „Deti by si mali častejšie robiť prestávky v tieni, vhodné je nosiť ľahký, vzdušný odev,“ odporúča doc. MUDr. Jana Hamade, PhD., vedúca odboru hygieny detí a mládeže Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky (ÚVZ SR).

Čítať celý článok...
 
KLASIFIKÁCIA HODNÔT INDEXU TELESNEJ HMOTNOSTI U DETÍ A ADOLESCENTOV PDF Tlačiť E-mail

KLASIFIKÁCIA HODNÔT INDEXU TELESNEJ HMOTNOSTI U DETÍ A ADOLESCENTOV (pdf)

 
Prezrite si dobre pieskovisko! PDF Tlačiť E-mail

S pribúdajúcimi teplejšími dňami  sa čoraz viac zapĺňajú detské pieskoviská. Pobyt na čerstvom vzduchu spolu s kamarátmi  je pre dieťa skvelý, nezabúdajte však na jeho bezpečnosť. Dobre sa pozrite, čo všetko v pieskovisku je. Svojho potomka  tak môžete ochrániť  pred ochoreniami či poranením.


Vedúca odboru hygieny detí a mládeže Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky docentka  Mgr. MUDr. Jana Hamade, PhD., rodičom radí: ,, Pri návšteve otvoreného pieskoviska zriadeného v rámci občianskej vybavenosti si všímajte jeho celkovú úroveň, či nie je poškodená obruba, ale aj hrubé znečistenie,  vrátane biologických exkrementov. Zdravotné riziká pre dieťa môžu byť mikrobiálne a mechanické. V rámci mikrobiálneho rizika sa pri nedostatočnej hygiene môže na  pieskoviskách nakaziť rôznymi bakteriálnymi, parazitárnymi a vírusovými ochoreniami  ako toxokaróza, toxoplazmóza, giardióza, salmonelóza, helmintózy. Pokiaľ ide o mechanické poškodenia, rizikové bývajú najmä poranenia injekčnými ihlami alebo rozbitým sklom, voľne pohodenými v pieskovisku,“ zdôrazňuje docentka Jana Hamade.

Čítať celý článok...
 
Radíme- tipy na zdravú desiatu pre školákov PDF Tlačiť E-mail

Desiata nenahradí raňajky, na to by nemali rodičia zabúdať. Deti však potrebujú pravidelný príjem živín a energie v niekoľkých pravidelných dávkach kvôli dobrému rastu a vývinu, udržiavaniu imunity a posilňovaniu zdravia. Dôležitá je preto aj zdravá desiata, ktorá by mala tvoriť 15% z denného príjmu energie.


Deti by desiatu mali skonzumovať približne po 3 hodinách od raňajok (zvyčajne cez veľkú prestávku v škole), kedy majú dostatok času nerušene doplniť vydané kilojouly. Denná porcia by nemala byť väčšia ako 50g a uprednostniť treba sladké pečivo, príp. sušienky, sušené ovocie a cereálne sladké tyčinky pred tučnými múčnikmi a cukrovinkami.

Čítať celý článok...
 
Viac článkov...
<< Začiatok < Dozadu 1 2 3 4 5 6 7 8 Dopredu > Koniec >>

Stránka 2 z 8